Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

onsdag den 15. oktober 2014

Kantareller og kaos


Hov ... er det allerede onsdag.
Sådan en efterårsferie går altså osse stærkt i Sverige

Vi har været i skoven efter kantareller.
Der er rigtig mange, flotte gule glimt i skovbunden


Det småregnede men her mellem de høje graner var det næsten tørvejr.


Det gav en fin kurvfuld på kort tid. 
... og de smagte godt !

Ja, der er mange forskellige svampe
men jeg vælger at holde mig til det sikre. ;o)

Og så  kommer jeg til kaos:

I forgår havde vi gjort klar til at jeg ville lægge fliser i baderummet.
Manden tog på en heldagsjagt efter elg 
og så gik jeg igang.

Jeg har aldrig lagt fliser før,
og så er det jo et godt sted at starte,
i et baderum i et gammel hus i Sverige,
 hvor det visuelle ikke spiller den helt store rolle ;o)

Da jeg går ind i kælderen med en spand fliseklæb,
som jeg møjsommeligt havde fået rørt sammen
(havde selvfølgelig ikke fået en pisker med til boremaskinen)
sætter jeg fingeren i døren inden jeg smækker.


Av, an, av
og en hel masse andet, som jeg ikke vil udsætte jer for.
Under den kolde hane,
 prikke hul med en nål, 
på med et plaster og så bare videre.
Fliserne ventede jo ;o)

(bare rolig, jeg kan godt strikke, forsigtigt ;o) )

.. og så kommer jeg til det virkelige kaos:

Da jeg nu ligger der og lægger fliser
kan jeg høre en væsende lyd.
Dagen i forvejen har manden sat propper på vandrørerne ind til brusekabinen
Det var én af dem der ikke kunne holde
Pludselig stod vandet sidelæns ud i rummet, op af døren og ud i mellemgangen.

Så er det godt man ved hvor man kan lukke for vandet.
Nye propper på og så ellers igang med at tørre op,
så de allerede lagte fliser ikke tog skade.

Jeg vil da indrømme at jeg pev lidt af bare frustation.

.. men jeg valgte først at ringe til manden
da alt var ok igen.
Han kunne alligevel ikke komme hjem,
før til aften
Godt man er lidt af en handywoman. ;o)



Men fliserne ligger der nu, næsten og det bliver altså ret godt.
Nu skal jeg ned og fuge her i eftermiddag.
Ja, jeg bliver ikke helt færdig,
kommer til at mangle de fliser der skal skæres til.
Vinkelsliberen fik vi heller ikke med,
men så er der jo da osse, noget at lave til næste ferie ;o)

Jeg få ikke læst jeres blogindlæg
eller skrevet nogen svar.
Nettet er lidt "tungt" herude på landet.
Så det må vente til vi kommer hjem igen

Go ferie til dem der har det !!









3 kommentarer:

  1. Superwoman.... seje sild... GODT KLARET!!!

    SvarSlet
  2. Det er ikke let, at være håndværker :-) Men starten ser da fin ud.

    SvarSlet
  3. Hvor er du altså sej du sådan kaster dig ud i det - og samtidig får håndteret en masse kaos. For Søren da ! Og jeg får helt ondt i fingeren bare af at se på din. God bedring med den. Håber I nyder de sidste feriedage.

    SvarSlet