Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

søndag den 2. november 2014

Den store strikkedyst. Del 6


Første opgave i går var en butterfly, til Koushi´s store fornøjelse.
Da opgaverne blev besluttet 
var der jo ingen der var klar over
at Koushi ville komme med en ny butterfly hver gang :o)

Jeg syntes at jeg lykkes ret godt med min.
Den var kreativ og brugbar.

Vi var mange der syntes at lige netop vores
var den bedste
og det er jo osse rigtig godt,
for så ved vi jo at vi har gjort vores bedste.


Næste opgave var lampeskærmen.
Den skulle symboliserer et lyst øjeblik i vores liv. 
Og det kunne jo da kun være mine skønne døtre
Jeg var ret hurtig klar over at den blev "lidt for pæn".
Det vinder man jo ingen konkurrence på !

Men efter at jeg havde strikket noget pels på og lidt guld og andet pynt,
syntes jeg heller ikke at jeg kunne putte mere på.
Så ville det jo blive til et juletræ.

Jeg skulle ha´ haft lidt flere strikketeknikker ind.
Men det var jo for sent at lave om på det.

Det var virkelig svært at at sidde der og "finde på".
Nogen gange kunne man næste kun tænke ret og vrang.
Glemte alt om snoninger og hulmønster

Men bagefter ved man jo godt hvad man skulle ha´ gjort.
Det kender vi vist alle,
i mange andre sammenhænge ;o)

Jeg har fået mange kommentarer på at jeg var i "farezonen" til sidst.
Men det var ikke den fornemmelse jeg havde da jeg stod der.

Måske fordi man i løbet af sådan en dag,
godt får en fornemmelse hvordan det kommer til at gå.

Et sted indeni regnede jeg ret sikker på at gå videre.
Så jeg kunne slet ikke huske, at det var Lisbeth og jeg der stod tilbage.

Så der er mange overraskelser for os der var med, 
når vi ser udsendelserne.


Jeg har et enkelt billede fra "den anden side"
Sådan så det hele ud fra vores side.
Vi sad hele dage, badet i det lyshav.
Dog blev det slukket når der ikke var kammeraer på,
men for det meste var de tændte.
I kan tro, de lamper de varmer !!!

Nogle dage var det så varmt at brillerne duggede indvendig .. thi hi ..
... og hænderne svedte så meget, at man nogen gange ikke kunne få maskerne til at glide på pinden.

Ja, jeg havde købt en ny rundpind (metal) 
og den er ikke blank mere, der hvor man holder ved. 
Simpelhen svedt væk. ;o)







7 kommentarer:

  1. Det kan man da kalde rampelys! Jeg kan godt forstå dine pinde er svedt/svitset af!!!
    Glemte i kamera mm... Jeg tænker bare ... I er da nødt til at lukke alt ude for at have fokus på opgaven...

    SvarSlet
    Svar
    1. De første par dage var man meget fokuseret på kameraerne men hurtig blev det en vane.

      Slet
  2. Jeg er altså imponeret over de ting, I får fremstillet på den korte tid, I har. Jeg er glad for, det ikke er mig, der skal sende nogen hjem, kreativiteten har gode tider hos jer

    SvarSlet
    Svar
    1. De var vist osse svært for dem at skulle vælge imellem os.

      Slet
  3. Du klarer det flot trods heden.
    Fantastisk at Christel Seyfarth kan holde ud at have sine egne tykke trøjer på .....

    SvarSlet
    Svar
    1. Christel svedte osse, kan du tro. Så trøjerne var kun på når hun var "på"

      Slet
  4. Det lyder som en varm omgang - og det var vist også endda i sommer, udsendelsen blev optaget ?
    Jeg ville gå helt i sort, hvis jeg skulle strikke en lampeskærm. Det er godt nok nogle spændende udfordringer, I bliver sat overfor.
    Jeg følger jer spændt :o)

    SvarSlet