Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

søndag den 16. november 2014

Den store strikkedyst Del 8



Min Sembayi er et af de få ting, som jeg har fået "hapset" fra Dysten ;o)
Den sidder i dag i min strikkepinde-kasse
og der kommer den nok til at sidde altid.

Da vi fik at vide at vi skulle strikke en Sembayi,
var min første tanke, at det vidste jeg da godt nok ikke hvad var
og at jeg ikke ville være den første der spurgte.

Så dum ville jeg da ikke være .. thi hi.

En time er jo ingen tid.
Så jeg besluttede med det samme at jeg ville strikke mange små ting 
og sy dem sammen løbende.

Så var chancen for at få et færdig projekt større.

Historien om de romerske taxi chauffører kom bare ...
Jeg ved ikke hvorfra... ;o)

Men vi har prøvet at køre med en sådan, i Rom
og det var virkelig med livet som indstats. 


Billedet af drengen på cyklen,
var en noget større prøvelse.

her var min første tanke
" .. det kan man ikke uden mønster"

Men man kan så meget, når man skal
.. og det gik osse ret ok.

Kanten langs ryggen på drengen var noget løs
men propotionerne var ret gode. 
Det er vist mange år siden jeg har strikke gobelinstrik.

Rigtig sjovt at Ulla fortalte til morgenmaden
at hun havde drømt at hun skulle strikke en cykel.

Vi sov allesammen meget mærkelig i de dage. hvor udsendelserne blev optager
Ja, osse derhjemme.
Jeg sov meget urolig og vågnede mange gange om natten 
og først tanke drejede sig altid om garn og teknikker.
.. og om hvad finder de mon på til næste gang ?

Det var så Koushi der måtte forlade slotten denne gang.
Men det havde han selv, det ret ok med.

Han gav så meget til udsendelserne, 
var altid glad og positiv...
.. og altid klar med en sjov historie og et kram.

Skøn bekendskab.







1 kommentar:

  1. Det var et spændende afsnit - og sjovt at se hvordan I hver især skabte en sembayi ;o) og helt vildt med Ullas drøm . Men hun kom da i den grad til at strikke en cykel. pøj pøj næste gang. Og ja - Koushi vil vi savne for hans gode humør.

    SvarSlet