Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

mandag den 3. november 2014

Lidt mere linselus ;o)



"Hendes Verden" har i dag en 4 siders artikel om Strikkedysten
Jeg har fået en hel side for mig selv ;o)
Det er rigtig sjovt, så megen opmærksomhed der efterhånden er omkring programmet.

"Dysten" har været debatteret i radioprogrammer, på P1 og P3
og programmet har flere gange været med i "Dybvaaaad" på Zulu.

... og så var det jeg underede mig.
Mange aviser og ugeblade rundt om i Syd- og Sønderjylland har skrevet om
 "Den store strikkedyst"
men ikke Jyske Vestkysten (JV) eller 
Esbjerg Ugeavis (som ejes af JV)

Ja, jeg underede mig, for Jyske Vestkysten 
dækker jo lige netop, samme område som TVSyd,
og ugeavisen dækker det meste af Esbjerg Kommune.

.... det undrede mig osse, fordi de havde skrevet om sy-dysten
"Klar, parat, sy"

Men så hørte jeg "oppe i byen" forleden, 
at JV vist har boykottet TVSyd pga noget "fnider".

Det pis... mig altså af.
En avis som skulle være for alle,
sidder og beslutter hvem og hvad der skal skrives om.

Ja, det har de vel osse lov til at beslutte,
men når vi nu ikke har andre aviser end den,
herover på vestkysten,
så syntes jeg altså at læserne har krav på at få det hele dækket 
og ikke kun det JV syntes om.

Sådan er det nok med mange andre aviser 
... hvem ved, hvem der ellers er "lagt på is"

Pu-ha, nu må jeg vist heller gå ind og strikke,
det er jeg vist bedre til, end politik ;o) ,.......



10 kommentarer:

  1. Hvor er det skørt med sådan et boykot, det er jo ikke kun TVSyd, det går ud over, men også både jer som deltagere og seerne; håber alle interesserede alligevel har fundet ud af, hvad der foregår
    Det er en fin artikel, der er i Hendes Verden i dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) ... flot at HV har brugt hele 4 sider. :o)

      Slet
  2. Jeg tror desværre der er meget af den slags fnidder rundt omkring ..
    jeg har netop indkøbt 'Hendes Verden' og glæder mig til lidt godnatlæsning :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man skal altid huske at pressen kun skriver "sandheden" set fra deres side .... hvis de skriver. Det er vigtig altid at være lidt kritisk ved alt man læser.

      Slet
  3. Journalistisk og redaktionel objektivitet er vist ikke-eksisterende i den avis!
    Det er da godt I kommer ud i verden ad andre kanaler....
    Jeg arver HV fra mor. glæder mig da til at se artiklen.
    Håber du fik "strikket dig ned" igen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo jo .. thi hi ... jeg bliver bare ofte så arrig over at det er pressen der bestemmer hvad vi skal tro og mene. man skal huske at være kritisk i alt man læser

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. "Boycottet" er vidst en meget modificeret sandhed. Avisen arbejder jævnligt tæt sammen med TvSyd, senest om MRSA, så vidt jeg husker. Journalisterne skriver om det, de vil.
    Har du prøvet selv at kontakte JV og spurgt, om de vil skrive om dig? Det vil de sandsynligvis gerne.

    Desuden er alle de journalister, jeg kender, meget opmærksomme på at være så objektive som muligt og at komme så tæt på sandheden som muligt. Altid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe. Det håber og tror jeg da osse de gør, men jeg er altid meget skeptisk når jeg læser aviser og ser TV.
      Jeg har ikke henvendt mig til JV, da det jo ikke er mig, de skulle skrive om men udsendelsen generelt.
      Jeg undrede mig bare .... 😊

      Slet
    2. Det lød som om, at det ikke var din antagelse, at journalister var objektive og søgte sandheden - derfor skrev jeg det.
      Det er yderst sjældent, at konkurrerende medier skriver om hinanden (TvSyd og JV er konkurrerende - det er HV og TvSyd ikke), så det tænker jeg er årsagen til, at der ikke er skrevet noget, især fordi der ikke er nogen nyheder i det.
      Men jeg kunne forestille mig, at lokalredaktionen i Esbjerg godt ville skrive om dig på deres menneskeside, når nu du er fra byen - men så skal de jo vide, at du er der, og jeg tror ikke, at der er nogen på redaktionen, der ser programmet.

      Slet