Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

lørdag den 8. november 2014

Lidt spændende og lidt færdig ..





Så blev Olivers trøje klar. 
Nu håber jeg bare den passer.
Måske lidt kedelig, sådan lidt ensfarvet...
men enkel og sød og sikkert en go´ farve til en rødhåret dreng:o)

Skulle jeg måske købe et symærke og sy på ??


Et enkelt strukturmønster
og med sjalskrave
Kraven skulle måske ha  været lidt bredere
 .... nu ser vi.
Skal over til "banditterne" om 14 dage. :o)

.. og så blev jeg forelsket i går.
Faldt over denne side 
De mest pragtfulde striktrøjer.
De der nordmænd kan altså noget ;o)



Solveig Hisdal er en af deres designer 
Hun har bla lavet bogen "Digt i masker"
Den er jeg osse heldig at eje :o)

Jeg så i går at der var en på Facebook 
der spurgte til, om der var nogen der vidste om man kunne søge en fond eller lign.,
til rengøring.
så der kunne blive lidt mere tid til at strikke ... thi hi...
Så hvis nogen finder ud af det,
så husk endelig at gi´ mig besked ;o)
















6 kommentarer:

  1. Åh... den var go! Tilskud til strikketid!
    Jeg er også helt fortabt i Oleana og deres design... Men prisen ligger langt over, hvad min indre bogholder vil acceptere! Men man må da kunne lade sig inspirere og kombinere nogle klassiske mønstre i den stil....? Jeg ruger i hvert fald på en halv idé!
    Har også bogen... skønne billeder, men vil synes det er for tykt garn... Tror det ville være rigtigt flot strikket op i tyndt uld eller alpaca, p2,5-3....
    Din Oliver ser dejlig ud.. en rigtig drengesweater.

    SvarSlet
  2. Ja lige netop ... jeg har osse en lille plan om en "kopi". Du er super dygtig til det med mønster, så det er nok ingen sag for dig 😊

    SvarSlet
  3. Dejlig drenge-trøje, du har strikket. Jeg synes tit, at det er svært at finde gode modeller til drenge. Men den her er fin. Jeg har også bogen - men er ikke kommet længere, end til at kigge på billederne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan være svært at finde "seje" ting til drenge

      Slet
  4. Ja, så vil jeg også gerne have besked ;-) Flot og enkel drengesweater :-) Hvad mønsterstrik angår, er jeg jo lidt til en side, forstået på den måde, at jeg ikke er udelt begejstret ;-) - ej heller for Oleanas ting, synes de hurtigt kan blive for meget, selvom der også er mange flotte ting :-) Jeg er mest til: Lidt, men godt - når det handler om flerfarvestrik ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldigvis er vi alle forskellige og har forskellig smag. Ellers ville det osse være forfærdelig kedeligt. :o)
      Lidt sjovt, så er jeg blevet mere glad for farver med alderen ... ;o)

      Slet