Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

lørdag den 1. november 2014

Loppefund Beyers Mode


Jeg har været til Kvaglund Marked i dag
og fandt gamle symagasiner 
Beyers Mode

og en enkelt strikkebog.


Alle sammen fra 1954-55.
Øhh 55, det var det år jeg blev født ;o)
Kan egentlig godt huske min mor i kittelkjole og svagger jakke ;o)


Hverdagstøj og festkjoler,
og osse til børn.


Lidt fantastisk,
så er alle snitmønsterarkene osse med.

.Det er egentlig lidt sjovt,
at bladet er opbygget ligesom et Burda osse er i dag.
Der er ikke sket ret meget på 60 år ;o)


Jeg fik osse en strikkebog med fra Alt for Damerne 1961-62


.. og her er der modeller som sagtens kan bruges i dag.

Prøv at se denne her i vævestrik.
Lækker sag.


Denne spadseredragt kunne jeg da osse godt finde på at strikke.
Der skal ikke mange ændringer til før den er brugbar.


... ossse de her



Hvor er de sjove at kikke i.
Damen jeg købte dem af, så ud som om hun var glad for at komme af med dem.
Sådan er vi så forskellige :o)













11 kommentarer:

  1. Jamen hold da op - det er da en ren skatkiste, du har fået med hjem - den vævestrikjakke er super flot - den kunne jeg da også finde på at strikke :-) Er også ret vild med den turkise balkjole :-)
    Ser du har fået Mariusbogen - jeg overvejer stadig om jeg skal investere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er rigtig mange flotte balkjoler i :o)
      Mariusbogen er go bare at kikke i og opskrifterne går jo aldrig af mode. Jeg køber ikke så mange strikkebøger, der er jo hele tiden nye ideer på nettet, men der er nogen bøger, som jeg bare må eje ;o)

      Slet
  2. Uha Irene. Jeg sidder her med "hjertet helt oppe i halsen" det var godt nok tæt på exit i aften i den store strikkedyst. Kom op på hesten igen til på lørdag. Du er så kreativ og teknisk dygtig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe. Det er lidt sjovt. Jeg har fået mange kommentarer på den udsendelse. Men sådan havde jeg det slet ikke under udsendelsen.... måske fordi der er en masse som ikke kommer med. Jeg var rimelig sikker i min tro, på at jeg gik videre ;o)

      Slet
  3. Lopper eller guld? Ja, det er sjovt, som vi ser forskelligt på det.
    Jeg synes det er både sjovt og spændende at se de gamle mønstre (er selv en årgang 53) Og kan genkalde mig flere modeller!
    Den jakke i vævestrik gad jeg godt prøve at strikke...

    SvarSlet
  4. Lækre sager ! De bluser og jakker er da lige stilen idag !
    Også jeg fik sved på panden ved dagens strikkedyst - godt du er med endnu. Nu bliver det spændende med blonden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, blonden bliver en udfordring for nogen ;o)

      Slet
  5. Skønne ting du har købt. Jeg synes især godt om den blå jakke/trøje i vævestrik. Rigtig flot og moderne lige en model jeg kunne ønske mig:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er da rigtig up to date ...

      Slet
  6. Helt vildt sjove ting du har købt, ja det må være rigtigt sjovt at kigge dem igennem. Du har helt ret, nogle af modellerne kan sagtens bruges.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har en del gamle strikkehæfter og bøger. De er goe at få ideer fra .. alt går jo i ring og en stil bliver lige pludselig moderne igen

      Slet