tirsdag den 13. januar 2015

Jeg er her da stadig ..


.. tiden går,
 men jeg har da ikke lagt helt på den lade side.

Jeg er blevet færdig med trøjen til yngste datter.
Det er da godt nok længe siden,
 jeg har strikket noget så kedeligt, så hurtig.

Farven er meget, meget mere mørkeblå
men det er ski svært at tage nogle ordentlige billeder i det her triste vejr.

Så nu må svigersønnen lade være med at vaske striktrøjer i for varmt vand,
eller osse må jeg håbe han har lært det.

For jeg gider ikke strikke én igen,
sådan lige med det samme :o)

Jeg har osse fået en ufo færdig.
Min egen udgave af Louises Flower kjole.
Lange ærmer med et enkelt mønsterbort hele vejen op.


Et rigtig sødt mønster i nederdelen.
Den kan man godt bruge igen en anden gang.


... og så er jeg nu igang med en anden ufo.
Det skulle ha været Høstjakken
men jeg fortrød.
Tror den vil blive for stor til mig.

Det skal så nu blive til en mindre, kortere jakke.
Sådan lidt "ud i det blå"
Tweed og Alpaka fra Garnudsalg.

Det er bare lidt hårdt at strikke på store pinde, syntes jeg.

Men mon ikke jeg kan finde en anden ufo, jeg kan strikke på, ind imellem.
Thi hi





5 kommentarer:

  1. Det er dejligt, at du er her endnu! Og dte er da også ganske dejlige ting du har gang i. Det er ikke længere siden end i går en kollega fortalte at hun havde vasket en skøn hjemmestrikket sweater i maskinen og den var blevet lille. Vi blev enige om at hun kunne lave en pude :-)

    SvarSlet
  2. Smuk smuk kjole, og sømandsboblerne går man aldrig galt i byen med

    SvarSlet
  3. Det er så herligt at have flere strikketøjer i gang, man kan gribe og gøre noget ved, når humøret er til det.

    SvarSlet
  4. Tror da vist at der er flere strikker som har gang i ufo'er for tiden, afslut procekt for at komme igang med noget nyt. Det er nogle fine ufo'er du har haft gang i.

    SvarSlet
  5. Det er rigtig dejligt at få ufo'erne af vejen. Jeg har helt glemt de fleste. Men med totalt garn indkøbsstop i 2015 er det nødvendigt.

    SvarSlet