søndag den 22. februar 2015

Kludetæppehækling


Jeg er startet op på et længe ønsket projekt.

Fik i går fundet sækken med gamle dynebetræk frem .....


... og fik revet nogle strimler.
Det skal jo helst være udenfor, 
for det støver en hel del...
.. og vejret var flot i dag.

Jeg river i lange strimler, 2-3 cm bredde,
rundt og rundt.
I hjørnerne klipper jeg bare,
det ses slet ikke, når først det bliver hæklet
Hæklenål nr 10.


Det skulle gerne ende med et firkantet tæppe til under sofabordet i Huset.

Men nu ser jeg,.....
måske jeg mister tålmodigheden inden jeg når så langt,
og kan det at det kun bliver til en forligger ;o)

Det er hårdt for armene,
så det er et projekt som kommer til at ligge i en kurv
og så kan jeg hækle et par omgange,
en gang imellem.

Ja,  vejret var skønt i dag.
Solen, som vi ikke har set ret meget til i den sidste tid herover vestpå,
kom frem og så tog manden min og jeg til vandet og gik en lang dejlig tur.









10 kommentarer:

  1. Jeg elsker ideen i det - at genbruge alle de gode betræk, der stadig har gode fibre i sig :-) Men jeg kan godt forstå, at du ikke kan sidde med det særligt længe ad gangen - hæklenål 10 pyha!
    Vi har også udnyttet solskinsvejret til en tur til havet - Dejligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg kan osse rigtig godt li det med genbrug ig få noget nyt ud af noget der skulle ha været kasseret

      Slet
  2. Jeg har også gang i sådan et hækleprojekt - og pyha det er hårdt for arme og håndled :) Jeg startede for et par år siden og en skønne dag skal jeg nok blive færdig :) Det er nogle skønne farver du har valgt! Det minder næsten om svensk sommerhus ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette. Pyha, jeg håber ikke mit tar to år men hvem ved ;o) Det er osse til et svensk hus ;o)

      Slet
  3. Sikke et skønt solskinsbillede af Mennesker ved havet!
    Det er godt nok et større projekt... Kan strimlerne ikke være smallere og hæklenålen mindre? Nr 10 er rigeligt for mine hænder!

    SvarSlet
    Svar
    1. JO men jeg vil gerne at den bliver ligesom et gulvtæppe. Jeg har før hæklet et lille rundt tæppe med en en noget mindre nål og den blev lidt tynd syntes jeg

      Slet
  4. Jeg kunne forestille mig, at hækling af kludetæppe var hårdt. Men sandelig fin måde at genbruge på.

    Også her på østkysten af hovedlandet skinnede solen i vilden sky. Det var skønt - og tiltrængt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja man bliver så glad og fuld af energi når solen kommer frem !!

      Slet
  5. Kan kun tilslutte mig at det er hårdt for skuldrene især, at kreere disse tæpper.
    Fik lavet en del af dem for nogen år siden.
    Havde en masse nøgler med strimler tilovers, men de røg ud da jeg flyttede til lejlighed og mindre plads.
    Men ikke nok med at man får genbrugt i stedent for at smide ud, de har osse den fordel at de kan vaskes (hvis de altså ikke er meget store)

    SvarSlet
  6. Rigtig smart, ville rigtig gerne lave et par kurve på den måde, men tror ikke på at kroppen vil lege med. Glæder mig til at se det færdigt

    Hyggehygge
    Marius

    SvarSlet