Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

onsdag den 15. april 2015

Brudekjole opstart ...



Jeg har fået købt et mønster til datterens brudekjole
Det er da en start :o)
Så nu skal jeg ha´ købt noget billigt stof og ha´ syet en prøvekjole.

Kjolen skal ligne den her sådan nogenlunde,
men der skal en alm nederdel på med lidt vidde og tyls-skørt.

Det bliver spændende.
Den skal først bruges til september
men når pigen bor over på den anden side af DK,
skal prøvning planlægges.


Jeg strikker på sømandstrøjer til drengene.
Indtil nu har jeg fået strikket for og bag
men ærmeren drillede i går aftes.
.......

Det er 100% bomuld

Det tager jo ingen tid at strikke sådan et par småtrøjer,
hvis maskinen altså vil som jeg vil ... hø hø


Jeg fandt dette billede her på FB i går.
Sådan nogen puder tror jeg da jeg vil forsøge her bagefter:o)









5 kommentarer:

  1. Spændende projekt, jeg glæder mig til at følge det :)

    SvarSlet
  2. Sikke da et spændende projekt ! en brudekjole ! Drengenes sømandstrøjer bliver rigtig fine.

    SvarSlet
  3. Hvor spændende at få lov at sy brudekjole! Åhh - det giver gode minder: min brudekjole blev syet af min veninde Birgit! Og hun syede skjorte til min mand i samme stof (jeg var ikke hvid brud). - og lavede butterfly til ham.
    Vi var flotte.

    SvarSlet
  4. Tænk at du selv syr en hel brudekjole - det er da vildt. Den håber jeg vi får at se.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej. Jeg syede osse ældste datters .. det er virkelig en ære at få lov.
      Jeg skal nok vise lidt af processen men den hele kjole må desværre være hemmelig til september ;o)

      Slet