søndag den 19. april 2015

En dejlig weekend


Hvor har det været en dejlig weekend.
Jeg har nået en masse -  nydt det skønne vejr -
haft gæster og været lidt på havearbejde.

Jeg blev færdig med trøjen til Oliver.
Ja, den blev lidt mindre end beregnet, så den passer vist Elliot.
Ja, måske ender den som "test- trøje"
for jeg syntes den er lidt kort i det og ærmerne lidt for lange
Kanten forneden "flanner" lidt og halskanten er lidt løs i det.

Men nu har jeg noget at måle ud fra
og så bliver den næste til Oliver.
.. og nok osse en ny til Elliot

Men det er heller ingen sag,
det går jo hurtig på maskinen.
Det der tager tid er udregningen og prøverne.

Garnet er tyndt bomuld som jeg strikker dobbelt,


Jeg fik osse klippet brudekjolen i bomulds-lærred.
Så nu skal der syes en prøve ..
... mønstret og vejledningen er blevet gransket.
Det er ikke bare sådan lige, det der engelske og franske
men jeg tro jeg har fattet det nu. ;o)


Jeg har klippet et hulkort efter et mønster jeg har fundet på nettet.
Af det fik jeg strikket nogle farveprøver.
Jeg kunne godt tænke mig en jakke/trøje,
i de her farver, med kanter i tern.
.. og så skal jeg se om jeg kan få den lyse grønne puttet ind, 
enten ved at strikke den med eller bruge den til at broderer på bagefter.

Det er sådan lidt alla "Oleana",
det er jeg ret vild med.

Garnet er "mit eget" akryl, det er billigt at lege med og så har det nogle skønne farver.





3 kommentarer:

  1. Held og lykke med næste fisketrøje. Jeg er enig med dig i dine betragtninger - men du skal nok komme i hus ;-)
    Strikkeprøven ser ganske spændende ud. Gode farver.

    SvarSlet
  2. Hold da op - sikke muligheder der er med sådan en strikkemaskine. Den kunne hurtigt få bugt med mit garnlager (som ikke er helt lille). Flotte ting - det er spændende med brudekjolen. Det er et stort projekt. Prøven til jakketrøjen ser lovende ud.

    SvarSlet
  3. Man kan lidt af hvert med sådan en strikkemaskine - du kunne faktisk strikke den tyrkiske frakke af Christel Seyfarth hvis du ville eller en af hendes andre kæmpe store projekter. Med maskinen bliver det jo overskueligt.
    Det er altså spændende med den brudekjole.

    SvarSlet