lørdag den 11. april 2015

Strikkede karklude


Så har jeg fået den første karklud vasket én gang, 
og jeg må sige jeg er positiv overrasket.

Den er altså rigtig god.
Nem at vride og tørrer godt.

Så dem skal jeg ha´ nogen flere af.
Sådan et strikketøj er go´ til at ligge fast i bilen.

82 masker -  alm bomuldsgarn
og så ellers derud af.
indtil der ikke er mere garn.
Jeg har strikket hveranden p ret og hver anden p ret/vrang.

Men alle andre mønstre er vel ligeså gode - osse bare ret.

Dem skal jeg ha´ nogen flere af.
Sådan et strikketøj er go´ til at ligge fast i bilen.

Meen jeg tror nu nok de fleste kommer på strikkemaskinen ;o)


9 kommentarer:

  1. Mine bliver ihvertfald strikket på maskine- 60 nåle,130rk,sp8 og så tuck,kort 3j på en brother,mit mønster ligner næsten dit på den ene side

    SvarSlet
  2. Det lyder som et perfekt projekt til maskinen .

    SvarSlet
  3. Fine karklude. Jeg strikker også karklude for tiden, men det foregår på pinde. Et dejligt nemt håndarbejde. :-)

    SvarSlet
  4. Hm... Ku være jeg sku prøve... Jeg savner et "idiot"arbejde i bilen... eller bare ind i mellem...
    82 masker... det bliver da en pænt stor klud?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej såmænd ikke. Når den er vasket er den ca 28 cm og det er - for mig - en go str.

      Slet
    2. Nej såmænd ikke. Når den er vasket er den ca 28 cm og det er - for mig - en go str.

      Slet
  5. Dejlig side du her har,tak for kik hilsen sonja hjemmeside: muttis-strikkehule.dk

    SvarSlet
  6. Hej Irene,
    Tak for en fin opskrift - hvilken str. pinde har du brugt? 4,5?
    På forhånd tak :)

    SvarSlet
  7. Det er alm bomuldsgarn og p 3. Strikker du lidt fast så er 3,5 ok. :o)

    SvarSlet