Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

tirsdag den 16. juni 2015

Kool Aid garnfarvning


I går aftes var jeg til kreaften hos 

Vi skulle farve garn med Kool Aid.
Det er altså skræmmende, at man kan farve garn af saftevandspulver.

Men skide skægt var det 
og desværre, nok osse vanedannende .. thi hi.


Her pakkes der ind i plastik


Jeg fik osse lavet en bundt i røde farver.


.. og her er aftenens resultater.
Ser ud som om vi var en del med hang til rødt ;o)

Det er ganske simpelt.
Garn i blød i eddikevand
så farves der,
Derefter i mikrobølger 3x3 min
så i eddikevand igen

....og så kommer det sværeste.
...vente på at garnet bliver tørt ;o)

Jeg har en ide om at prøve at strikke de to bundter sammen alla 

Jeg har helt sikkert fået mod på at prøve igen.

Men næste gang med plantefarver.
Har læst at skvalderkål, 
dem er der jo rigeligt af,
skulle gi´ en dejlig grøn farve

.. og svampe .. dem skal jeg altså på jagt efter, når den tid kommer.

Det vil nok mest knibe med at få tid til strikke af det jeg evt. får lavet .. ;o)

3 kommentarer:

  1. Den måde at farve på ligner den jeg bruger til silketørklæder... Det er smart; bare at lægge i mikroovn skylle op og brug!
    Synes så at farverne er lidt for slikkepinds-agtige. Holder mere af dem fra naturen... Gik til plantefarvning og spinning osv i ... yngre stenalder! Det var rigtigt spændende at se. hvilke nuancer der kom op af gryden!

    SvarSlet
  2. Sikke nogle flotte farver, man bliver helt glad i låget !

    SvarSlet
  3. Uhhh farve med saftevand. Skræmmende at det bruges som fødevare!
    Hvor holdbar er de farver i vask og sol? Ved du noget om det.

    Også jeg har lært at plantefarve - det er sjovt - og en lang proces. Men dejlige farver, man får ud af det.

    SvarSlet