fredag den 17. juli 2015

Sommer Sverige


Så er vi "landet" i Sverige igen.
Simpelthen dejligt ... sommer og sol.

I går cyklede vi en lang tur i de Smålandske skove.
Der er et fantastisk godt cykelområde, 
Men det kræver en go kondition ...
.. og det har vi ikke .. Thi hi..
Så vi må ofte af cyklen når det går for meget opad.
.. osse tit ha en pause ... her var lige en bænk ved en sø !


I dag fik vi lavet en masse praktisk ... 
Manden min, fik sat en nyt bedkant op...


Jeg fik plukket solbær og lavet syltetøj ...


Fik osse ryddet et skvalderkålsbed .. næste ..
Skal bruge bladene til at farve garn ... det skulle gi en flot gul farve.
Nu skal de tørres og med hjem.

Vil osse over i skoven en dag og plyndre et birketræ, det skulle gi en flot grøn ... ;o) 


.....og jeg fik pillet striktøjet op for 3. gang.
Hvis jeg nu ikke prøvede på at være så klog, og istedet for,
gjorde som der stod i opskriften, så var det undgået.


Men nu kører det igen, derudad. :o)


Det er fra ADs " Grønland" . Kan ikke huske navnet ...
.. bogen ligger derhjemme, har kun en kopi med .





16 kommentarer:

  1. Lyder som en hyggelig ferie, der er også masser af kantareller at finde i de svenske skove for tiden. Vi har plukket ca 1.5 kg pr dag påkørt tid. Forsat god sommer i det svenske

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre ikke her, i år, i det østlige Småland Vi har været på svampejagt både i "vores" skov og en anden i nærheden. Der er ikke ingen..... det skifter meget år for år.

      Slet
  2. Åh hvor ser der bare skønt ud...sikke et dejligt fristed :-) ha en dejlig ferie deroppe - mon ikke det er cardiganen Pels du er i gang med??

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, vi elsker osse dette sted. Jo, det hedder den vist ...

      Slet
  3. Lyder som en rigtig dejlig ferie.

    SvarSlet
  4. Det er både godt og skidt være strikkekyndig.
    Det ser ud til at være et rigtig dejligt sted. God ferie.

    SvarSlet
  5. Lyder som en hel fantastisk god ferie :-))

    SvarSlet
  6. Sikke en aktiv ferie.... Dejlige aktiviteter for både sjæl og legeme! Spændende med de tørrede blade... det plantefarvning gad jeg godt være med til.
    Ja... jeg har også måttet sande; man skal gøre som der står i opskriften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har aldrig prøver plantefarvnig, men nu har jeg læst så meget om det og så skal det prøves ... Jeg hsr håbet st finde nogen røde svampe men der er ingen.

      Slet
  7. Sverige er skøn, vi var der sidste sommer og vi elskede det. Ja du kan plukke Kanteraller i skovbunden lige nu, det er også en god undskyldning for en ekstra pause fra cykelturen

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har været på svampejagt men har ikke fundet nogen i år. Tror ikke det har været varmt nok endnu herover i det østlige Småland. Vi pver igen om en uges tid ...

      Slet
  8. Det lyder som den rene idyl - sådan en ferie der helst ikke må slutte :o)

    SvarSlet