Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

søndag den 5. juli 2015

En dum trøje og spændende sæber...


Fredag tog vi til Blåvand efter fyraften
Gik og hyggede ved strand og by og spise på en cafe.

Jeg elsker sådanne spontane ture !


Lørdag fik jeg sat gang i en portion hyldeblomstsaft.
Så nu dufter køleskabet SÅ skønt :o)


Knap så sjovt,
Jeg fandt ud af at den trøje jeg havde kæmpet med at få færdig
er alt for lille,
- ærmerene alt for smalle.

Syntes ellers strikkefastheden passer .. 
øv øv øv.

Skal vel bare trævles op igen!!

Jeg burde ha´ set det,
meget før.
Hvor dum har man lov at være !!

Så nu ligger den i en pose 
og måske får den lov at komme med på ferie,
for jeg vil egentlig gerne ha den strikket.

Det er model Amalie af Ellen Holm

Som trøst, er jeg startet op på en trøje i mit saftevands-garn...


.. og som pølsen i enden fik jeg i dag lavet sæber

.

Ja, det er IKKE muffins, selvom det ligner .. thi hi

Det er første gang jeg prøver,
og jeg havde ikke den store fidus til at de ville stivne.
Jeg har pisket og pisket og pisket og syntes ikke jeg kunne få det tyk nok 
Men de er stivnet nu !!

En (måske) anden gang
vil jeg prøve med en klar olie.
Jeg har brugt rapsolie.
Jeg ville gerne ha´ haft dem grønne
men selv med en del grøn farve i,
er de stadig buddinggule ;o)

Jeg troede osse jeg havde en aflang muffindsform
men det har jeg åbenbart alligevel ikke,
så derfor muffinsformene. :o)










5 kommentarer:

  1. Spontane udflugter er gyldne stunder til resten af ugen!
    Jeg har også mønstret på Amalie, men ikke strikket den. Synes ikke ærmerne ser så smalle ud? Men det vil jeg da lige notere mig...
    Godt du har alternativt strik og hygge med...

    SvarSlet
  2. Ærgerligt med trøjen, du må på den igen. Det ser spændende ud med de sæber. Har du lavet dem helt fra bunden ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej. Jo med kaustisk soda og olie. Ret spændende at man kan ... Nu skal de stå og dampe af i 3 uger, så man er sikker på den rigtige pH værdi

      Slet
  3. Hej Irene - hvor er det ærgerligt med trøjen. Men hvad med at sælge den ? det er bare så træls og spildt arbejde at trævle op - og kan man sælge og købe garn for pengene, er der friske garnnøgler at strikke af ;o)
    Saftevandstrøjen ser meget lovende ud. Flotte farver.
    Saft af hyldeblomst er bare så lækkert :o)
    fortsat god sommer - incl. spontaniteter ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona. Der er vist ik nogen der kan passe den. Den er strikke i str. S men er mindre.. så det er vist en ommer. Nu kommer den med på ferie .. så ser jeg om jeg får startet op på den igen eller noget andet ;o)

      Slet