Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

fredag den 20. november 2015

En lille opsang ...


.. har jeg fået af min datter.

..."se nu at få gang i den blog igen."

Jo, jo, jeg skal nok.

Det er ikke fordi jeg har lagt på den lade side.

1.) Jeg er blevet færdig med Christel Seyfart trøjen.
Desværre har jeg kun et billede, hvor den ligger til tørre.

Den var jo ikke til mig selv,
desværre må jeg sige ,
for jeg blev meget positiv overrasket over hvor godt den sidder.
Passede mig på en prik !

Så nu bliver jeg nødt til at strikke én til mig selv.
Jeg vil dog, for forandringens skyld,
lave et andet mønster.
.. og farverne bliver osse anderledes. 
Jeg har så mange rester på lageret :o)


2.) Jeg har fået vasen tilbage fra brænding.
Mit første forsøg udi keramik.
Lidt skæv, sjov og spec.
Men jeg kan li´den :o)


3. Jeg har været på strømpenisse kursus.
Det er bare rigtig sjovt,
og lidt svært med de der hænder ;o).


Men det tager laaaaang tid.
På to aftener 
(fra kl 16.30 til 22) nåede vi næsten et par.
Men hovederne mangler,
Så der skal en aften mere til.
Fortsættelse følger ...


3. Næste projekt er trøjer med får, til børnebørnene
Det var meningen at der skulle får over hele trøjen
men det syntes jeg bliver for meget.
Så der bliver lige et lang stykke uden.

Ærmeren strikker jeg i striber.

Ansigtet på fårene brodere jeg på ...
.. det bliver så tykt, hvis jeg skal strikke med tre tråde.


4. Jeg er ose blevet færdig med Annette Danielsens "Pels"
Lækker trøje her til vinter.

Men I må lige vente med et helt billede,
med mig indeni,
til det bliver lyst en dag ;o)


... og så er der pakket Adventspakker til banditterne.
Manden og jeg tager toget østpå i morgen.

Det er da vist ikke for tidligt for ham.
Han mener ikke han har kørt i tog til staden, siden han var soldat ... 
Så det skal da prøves igen .... hø hø 

En forhåbentlig dejlig julelørdag i Kbh og Tivoli venter.
Vinterovertøjet er fundet frem,
der er jo meldt om snestorm...
men nu ser vi.
Bare vi slipper for alt for megen regn.

Go´ weekend til jer alle !















5 kommentarer:

  1. Så travlt du har haft... smukke ting, der er blevet lavet. Seyfarths trøje er virkelig smuk, nu glæder jeg mig til version 2!
    Strømpenisser har stor personlighed, men jeg har ikke tålmodigheden til den slags pullerværk.
    Fårede trøjer! Det bliver godt nok tykt med tre tråde, det kanne jeg mærke i min Ranga2 og det var da til en voksen.
    Rigtig god til tur juletivoli mm. Bare vejret bliver fornuftigt... Jeg skal til staden i december, det glæder jeg mig til.

    SvarSlet
  2. Men du har da haft travlt med mange andre ting end bloggen ;-)
    Smuk fanøtrøje, du har begået. Det er lige farver for mig. Hvilke mon du vælger?
    Rigtig god fornøjelse i Kbh. Med den vejrudsigt, der er varslet i Østdanmark, er det en god idé med togtransport.

    SvarSlet
  3. HVor er CS-trøjen smuk, jeg kan godt forstå, du må have en selv.
    Håber, I har nydt dagen i København, det er vist godt, I fik vintertøjet med

    SvarSlet
  4. Superflot trøje. Håber at I havde en hyggelig tur til Kbh. trods ventervejret. I Ebeltoft havde vi solskin hele dagen. Og så har jeg fået gang i bloggen efter10 mdr.

    SvarSlet
  5. Ja se nu at komme tilbage - og jeg kan give mig selv den samme opsang ;o)
    Hvad sker der da lige for os ? Så mange flotte ting, du har fået lavet ! Fanøtrøjen tager sin tid - og er rigtig flot. Der er nok at kaste sig ud i. Keramik er sjovt.

    SvarSlet