Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

onsdag den 25. november 2015

Hæklede julekugler


Der findes mange opskrifter, af denne på nettet.

Så det er nok ok, at jeg videregir´ min version.


Jeg har været i gemmerne og fundet en masse hvide og beige garner
og lidt sølv.

Min udgave er med 24 m 
og der hækles ca 2,5 gange så langt som bredt.
Der hækles fastmasker i bagerste led.

Altså bare en lang strimmel.

Den store af min, er 8 cm bred og 20 cm lang (træk lidt i den)


De korte ender hækles sammen og de lange sider trækkes sammen,
Der trækkes en tråd igennem løkkerne lige i kanterne..


Kuglen stoppes meget fast.

Et godt fif,
Ikeas billigste puder (9kr pr stk)
er rigtig godt at stoppe små figurer med.


Disse to er forskellige i str
men det er kun fordi den store er hæklet i tykkere garn.

Jeg har forsøgt at hækle en lille "dut" til toppen
Men kom ikke for godt fra det.
Det sølvtråd jeg har, er ikke særlig samarbejdsvillig ;o)

Men ellers søg på nettet efter "hæklede julekugler"
Der findes flere forskellige









6 kommentarer:

  1. Lige da strikkede/hæklede julekugler kom frem, syntes jeg, det var noget underligt noget, men man vænner sig til dem, og nu synes jeg egentlig, de er ret hyggelige

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi er jo vant til at julekugler er sådan noget sart fint noget.. :o)

      Slet
  2. Så mye flott strikk hos deg. Takk for titten, du er full i inspirasjon :)
    Fin uke videre til deg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine pæne ord. :o)

      Slet
  3. Rigtig fine. Hm hækling - jeg kaaaan, men kun til husbehov og jeg tænder slet ikke på det.
    Er i gang med et strikket hjerte, men det er godt nok noget pullerværk!

    SvarSlet