lørdag den 16. juli 2016

Hilsen fra Sverige


Vi nyder virkelig ferien og livet
her i Småland.

Vi er vist osse ret heldige med vejret.
Det er ikke sommer,
som sommer skal være,
men vi har omkring 20 gr,, ingen regn,
en del skyer men osse en del sol.
Vi kan da sidde ude og spise frokost hver dag.


Roserne er virkelig smukke,


I dag fik jeg plukket solbær ...

og ribs.


... og senere på dagen
var vi i skoven efter blåbær.
Det er et rigtig godt blåbær år,
der er vildt mange.
Store og flotte.


Til gengæld er der ingen svampe.
Det lyder lidt uforståeligt for en dansker,
men der er ikke kommet ret meget regn heroppe i år.
Ingen regn - ingen svampe.

Jeg fik kogt solbær/ribs/blåbær marmelade.
Tror det er en rigtig god blanding


Jeg får da osse strikket end del.
.. og får lige så meget pillet op igen

Det er ikke sådan lige at få ideerne inde i hovedet,
til at blive til virkelighed.

Da slet ikke når farvesammensætningen ikke lige er som forventet.
Så om igen .. igen .. igen.

.. og ind imellem bliver der skrevet opskrifter og lavet diagrammer.


Det bliver helt sikkert rigtig godt ... til sidst :o)

Jeg har efterhånden fundet ud af,
at vi i DK er meget meget privilegere ang. garnudvalg og butikker.
Har endnu ikke fundet en garnbutik i Sverige,
eller i andre lande,
som kan matche noget som helst i DK.

I går var vi i Oskarhamn,
er rimelig størrelse by.
ÉN garnbutik var der.
Udvalget var virkelig ikke noget at skrive om,
og det eneste uldgarn der var, til p 3,
var noget stift strømpegarn til 42 kr. pr nøgle.

Ingen skal påstå at garn er dyrt i DK.

.. jeg venter til jeg kommer hjem ;o)













2 kommentarer:

  1. Ih, hvor det lyder dejligt med sådan en ferie. Ren rekreation :-)
    Erik høstede ribs, det gav et par store grydefulde og 5l saft! Den manglende sommer her giver til gengæld masser af svampe. En stor flot kurvfuld kom han hjem med. Og samme aften kunne TV nyhederne fortælle at svampesæsonen var startet!
    Jeg er også glad for det danske garnhimmerige. Har ikke været imponeret ved besøg i Norge/Tyskland/ London... finder man endelig garn koster det spidsen af en blå jetjager!
    Fortsat god ferie.

    SvarSlet
  2. Det lyder simpelthen som den ene idyl.

    SvarSlet