Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

søndag den 31. juli 2016

Stork, stork langeben


Ja, benene mangler endnu.
Men storken er snart klar til at flyve til Frederikssund :o)
Manden min har savet 
og jeg maler.


.. og her hænger han i næbet for at tørre.

Så skal der monteres en babydukke i en ble.
Men vi må vente med at se om der skal blåt eller rødt bånd på.

Jo jo, vi er i god tid.
Man kan jo aldrig vide hvornår der pludselig bliver brugt for den.
Men forhåbentlig ikke før, først i oktober.

Jeg tror, det med at sætte en stork i forhaven, er noget jysk noget.

Da vi lavede én til de første børnebørn,
var der vist ikke mange i Farum, der vidste var det var for noget.
En sød tradition, syntes jeg.





6 kommentarer:

  1. Ja det er meget jysk med den stork, og så sjovt når vi sjællændere kan se hvor der bor folk med jyske rødder ;-)
    Spændende hvilken farve I får brug for denne gang

    SvarSlet
    Svar
    1. De der jyder er da osse alle vegne :o) .... , forældrene vil ikke vide kønnet, så må vi andre jo osse vente

      Slet
  2. Skikken kom med de hollandske bønder, der købte landbrug i Sønderjylland.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har du ret i, jeg troede det var en gammel skik og så er den kun fra 80érne (i DK).

      Slet
  3. Jeg tror også det er noget jysk noget - og rigtig hyggeligt. Spændende med det nye barnebarn - og farven på båndet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bliver rigtig skønt at få et nyt barnebarn. Drengene er blevet alt for store, alt for hurtig :o)

      Slet